Изборник Затворити

ДОПИС СИНДИКАТА СВИМ ОРГАНИМА ЛОКАЛНЕ САМОУПРАВЕ

Председник нашег синдиката упутио је 16. јула допис свим челницима општинских органа широм Србије (градоначелницима и начелницима градске управе, председницима општине и начелницима општинске управе, као и председницима организација синдиката), који се односи на планирање финансијских средстава у складу са одредбама Посебног колективног уговора за запослене у јединицама локалне самоуправе.

ГРАДОНАЧЕЛНИКУ / НАЧЕЛНИКУ ГРАДСКЕ УПРАВЕ ПРЕДСЕДНИКУ ОПШТИНЕ / НАЧЕЛНИКУ ОПШТИНСКЕ УПРАВЕ ОРГАНИЗАЦИЈИ СИНДИКАТА / ПРЕДСЕДНИКУ

Поштовани,

Како је министар финансија 5. јула 2024. године донео Упутство за припрему Одлуке о буџету локалне власти за 2025. годину и пројекција за 2026. и 2027. годину, обраћамо Вам се ради благовремене припреме Одлука о буџету градова и општина за 2025. годину и планирања финансијских средстава у буџетима неопходних за остваривање права запослених у јединицама локалне самоуправе у складу са Посебним колективним уговором за запослене у јединицама локалне самоуправе („Сл. Гласник РС“, број 38/2019, 55/2020, 51/2022 и 44/2023 -у даљем тексту ПКУ).

У Одлукама о буџету јединице локалне самоуправе морају се планирати средства за исплату:

1. накнада трошкова за долазак и одлазак са рада за сваког запосленог у висини цене месечне претплатне карте укључујћи и перонску карту уколико је иста услов за коришћење превоза у складу са чланом 44. ПКУ;

2. отпремнине за запослене који остварују право у 2025. години у складу са чланом 46 и 47. ПКУ;

3. накнаду трошкова службеног пута у земљи и иностранству у складу са чланом 48. ПКУ;

4. поклоне деци запослених до 15 година живота за Нову годину у складу са чланом 49. ПКУ;

5. јубиларних награда за сва лица која то право остварују у 2025. години у складу са чланом 50. ПКУ;

6. солидарне помоћи запосленима , у складу са чланом 51. ПКУ и то за случајеве:

– дуже или теже болести запосленог или члана његове уже породице или теже повреде запосленог,

– набавке медицинско техничких помагала запосленог или члана његове уже породице,

– здравствене рехабилитације запосленог,

– настанка теже инвалидности запосленог,

– набавке лекова за запосленог или члана уже породице,

– помоћ породици за случај смрти запосленог и запосленом за случај смрти члана уже породице,

– месечну стипендију током редовног школовања за децу запосленог чија је смрт наступила као последица повреде на раду или професионалног обољења – до висине месечне просечне зараде без пореза и доприноса у Републици Србији према последњем објављеном податку органа надлежног за послове статистике, а уколико деца бораве у предшколској установи послодавац је дужан да надокнади  трошкове боравка у предшколској установи,

– помоћ због уништења или оштећења имовине, елементарних и других ванредних догађаја – до висине неопорезивог износа који је предвиђен законом којим се уређује порез на доходак грађана,

– рођења детета запосленог – у висини просечне месечне зараде без пореза и доприноса у Републици Србији према последњем објављеном податку органа надлежног за послове статистике,

– помоћ запосленој за вантелесну оплодњу – највише до три просечне месечне зараде у Републици Србији према последњем објављеном податку органа надлежног за послове статистике, а на основу уредне документације у складу са чланом 51. ПКУ;

7. накнаду трошкова погребних услуга у случају смрти запосленог и у случају члана уже породице запосленог у складу са чланом 52 и 53. ПКУ;

8. средства синдикату на име превенције радне инвалидности и рекреативни одмор запослених уколико је потписан појединачан колективни уговор са послодавцем.

Имајући у виду забрињавајуће лош материјални положај запослених у јединицама локалне самоуправе, као и свеукупну тешку економску ситуацију молимо Вас да уложите додатни напор да се обезбеде наведена средства, као и да се омогући несметани континуитет рада запослених у локалним самоуправама.

Срдачан поздрав,

ПРЕДСЕДНИК

Слађан Бобић

ПРЕУЗМИ:

Оригинал дописа